مدرس مشتری ناراضی
رقابت روز افزون سازمانها در جذب مشتریان برای فروش محصولات و خدماتشان، و همچنین قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز باعث شده است که سازمانها نه تنها به دنبال مشتریان جدید باشند، بلکه برای حفظ مشتریان قبلی خود نیز تلاش کنند. در طول دهه گذشته، بسیاری از سازمانها از اهمیت فرآهم کردن نیازهای مشتریان آگاه شدند و به این مسأله توجه داشتند که حفظ مشتریان موجود به مراتب از جذب مشتریان جدید ارزان تر است. از طرفی ارتباط قوی بین رضایت مشتری و سودآوری امری پذیرفته شده، و فرآهم کردن و بهبود رضایت مشتریان، یک هدف عملیاتی بسیار مهم اکثر سازمانها شده است. هرچه مشتریان از محصولات و خدمات سازمانها آگاه تر شدند، انتظارات آنها بالاتر رفت. بنابراین، ایجاد روابط نزدیک و مداوم با مشتریان کاملاً مهم شد و سازمانها، مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان یک ابزار سودآوری در نظر گرفتند.
با توجه به اهمیت مشتری به عنوان مهمترین عامل پایداری یک سازمان، و تأکید مدیریت ارتباط با مشتریان بر این عامل، دلایل زیر را می توان به عنوان ضرورتهای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری CRM و حرکت سازمان به آن سمت، با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیتهای آن سازمان مطرح کرد.
ارتباط مستقیم و فرد به فرد با مشتریان حتی با وجود میلیونها مشتری
درک بهتر نیازمندیهای مشتری و تهیه آنها
دستاوردهای حاصل شده از جمله بهبود و تسریع خدمات و سرویس دهی به مشتری
رضایتمندی و جلب نظر مشتری
کاهش هزینه های سازمان و …
زمانی که بتوانیم نیازهای مشتریان را نسبت به رقبای دیگر زودتر تشخیص داده، و با ارائه راهکارهای مناسب مشتریانمان را زودتر از رقبا شناسایی و جذب کنیم، آنگاه سازمانی موفق خواهیم بود.
بهزاد حسین عباسی
09121724677
مدرس دوره آموزشی مشتری مداری CRM
مدیریت ارتباط با مشتری